Joga no rīta, vakarā... kā būtu pusdienlaikā? Otrā daļa

07.06.2016

Turpinājums iepriekš publicētajam blogam - Joga no rīta, vakarā... kā būtu pusdienlaikā? Pirmā daļa. Trīs brīnumainas dienas ar jogu pusdienlaikā!

Trešdiena, plkst. 12.00. Yin joga

Ne velti trešdiena tiek dēvēta par „mazo piektdienu” – laiks doties dzīvē un pretī jauniem izaicinājumiem! Es zinu, ko tikko nodomājāt, jo tieši ar to man asociējas trešdienas (un to vakari). Koncentrēšanās spējas savu kritisko punktu kā likums sasniedz ap pusdienlaiku, tas ir īstais brīdis, lai dotos pretī Yin jogas izzināšanai.

Nodarbību, ko apmeklēju es, vadīja Lisa Bifina (Lisa Biffin). Zinot viņas apbrīnojamo spēku un izturību rīta jogas nodarbībās, sapratu, ka šis pasākums nebūs no vieglajiem.

Yin sevī apvieno meditatīvu pieredzi un reizē fizisku pārbaudījumu. Atslēga uz to ir ilgā pozu turēšana (3-5 min). Lai nepadotos pirms laika, nepieciešams neērtajā pozā (jā, tās tiešām nav ērtas!) rast sev visērtāko palikšanu – ka nekas netraucē un nenovērš uzmanību. Atbalsta sniegšanai pasniedzēja katram jogotājam uz nodarbību ir sarūpējusi blokus, sedziņu, jogas jostu, kā arī 2 mazas, dzeltenas bumbiņas, kas, uzspiestas uz dažādiem ķermeņa punktiem, dziedē un mazina sāpju riskus. Gatavošanos pozai pavada īsta rosīšanās.

Pozitīvais ir tas, ka asanas laikā netraucē pa galvu skrejošas domas, jo visa koncentrēšanās ir pievērsta savām ķermeņa šeit-un-tagad sajūtām. Grūtākais – izpildīšanas ilgums un sarežģītā „dialoga izveidošana” ar savu ķermeni. Atbrīvošanas, noturēšana (bet ne sasprindzināšana) un elpošana ir tie trīs vaļi, uz kuriem noturēties vienlīdz stabili, nedarot sev pāri, ir liels trešdienas izaicinājums. Par to ķermenis atlīdzina ar mieru pat vissaspringtākajā dienā.

Ceturtdiena, plkst. 12.00. Core joga

Siltais laiks dara raižpilnu pat rūdītu pludmales zvēru. Ceturtdiena gan vēl atrodas cerīgā distancē līdz nedēļas nogalei. Tā vietā, lai mērotu ceļu līdz lielveikalam pakaļ jaunam peldkostīmam, maini virzienu uz Labo Sajūtu Laboratoriju, pierakstoties uz Core jogu pie Līvas Jasmanes.

Līvai patīk spēka joga un viņas mērķis, strādājot pie nodarbību programmas, bija apvienot jogas filozofiju ar pilatēm muskuļu nostiprināšanai, kas ir īpaši aktuāli dāmām, kuras vēlas labi izskatīties (un kura gan to nevēlas?). Šāds savienojums nodrošina gan ikdienā nepieciešamo fizisko slodzi (apvienojumā, piemēram, ar veco labo skriešanu un regulāru pārvietošanos ar velosipēdu), lai attālinātu raizes par pludmali, gan liek pievērst uzmanību ķermeņa sajūtām visas nodarbības garumā, tādējādi neizaicinot sevi uz savilkumiem, sastiepumiem un visbeidzot to brīdi, kad pēc treniņa nākamajā dienā nevari piecelties.

Nodarbība patiks visām meitenēm, kuras ar fitnesu ir uz tu, un jogu tikai iepazīst, kā arī otrādi. Vēl kādai tas varbūt palīdzēs iegūt jaunu aktīvu nodarbi, pārvēršot došanos uz Labo Sajūtu Laboratoriju pusdienlaikā par patīkamu (!) rutīnu.

Piektdiena, plkst. 12.00. Yin joga

Domāju, ka tā nav nejauša sakritība, ka otra Yin jogas nodarbība ir piektdienā (atceraties, ko rakstīju pie trešdienas nodarbības?). Lai nu kura no nedēļas dienām, tad šī visvairāk ir pelnījusi saukties par izaicinājumu. Aiz muguras ir spraiga, notikumiem bagāta nedēļa, dedlaini, izdošanās un... citas izdošanās. Iekšējās harmonijas saglabāšanai savu nedēļu nedrīkstam noslēgt ar līdzi nestu sarūgtinājumu, apātiju, dusmām, satraukumu, vai, vēl sliktāk, iedēstīt šīs negācijas savās brīvdienās. Tāpat, ja piektdienā darbu sastrēgums izklīdis necerēti ātri un dāvanā saņemta mierīga pēcpusdiena – šis miers visdrīzāk aiz sevis slēpj vētrainu nedēļas nogali.

Nepadevusies ātru brīvdienu vilinājumam, uz nedēļas otro Yin jogas nodarbību gāju jau pārliecinātāka, ar nelielu, bet nozīmīgu zināšanu bāzi – to, ko esmu sapratusi par sevi. Kura no jau izmēģinātajām jogām ir man tuvākā un kādas prasmes vēlos pilnveidot. Ļāvu Yin pacīnīties par manu mīlestību. Kaut vai tāpēc, ka pašmācības ceļā mājās es tai nesaņemtos.

Piektdienās Yin jogas nodarbības Labo Sajūtu Laboratorijā vada Līva Jasmane. Viņa dalās ar vērtīgu informāciju – kā labāk izpildīt kādu no pozām, kādu efektu asanas atstāj uz kopējo pašsajūtu, kāpēc sākās tā trakā ķermeņa trīcēšana un kā ar to cīnīties. Uzmanīga sevis vērošana, ķermeņa signalizēto nē, par daudz un varu vairāk uztveršana, sevis kritizēšanas pārtraukšana, ļaujot, lai ķermenī ieplūst siltums, miers, pat miegainums. Vēl viena mazā uzvara!

Turpinājums sekos...

Vita Grīnvalte