Joga un pilates: veiksmīgā sadarbība

30.11.2016

Pilates un joga? Noteikti ir dzirdēts par vingrinājumu konceptu pilatēm un senu visa ķermeņa līdzsvara, spēka, apzināšanās un uzturēšanas sistēmu - jogu. Kāpēc 21. gadsimtā ir populāri šos abus kopumus apvienot un kāds no tā labums ir manam ķermenim, garam un prātām? Ir uzdoti svarīgi jautājumi, tāpēc meklēsim un skaidrosim labākās atbildes.

Kas ir pilates?

Pilates ir vingrojumu kopums, kas stiprina ķermeņa centru un lielākās muskuļu grupas. Tās uzlabo ķermeņa izturību, koordināciju, līdzsvaru un ķermeņa apzināšanos. Tās radušās 20. gadsimta 20. gados, kad treneris Joseph Pilates iepazīstināja Ameriku ar veidu kā palīdzēt savainojumus guvušiem sportistiem un dejas mākslas pratējiem atgūt un nostiprināt formu rehabilitācijas procesā. Kopš tā laika, pilates ir pielāgotas un ir iedarbīgas plašākai sabiedrībai.

Kas ir joga?

Joga ir tūkstošiem gadu sena Indiešu filozofijas daļa, kas tika radītā kā garīgās pasaules sastāvdaļa jebšu dzīvesveids, taču mūsdienās tā ir mainījusi savus apveidus un pazīstama vairāk kā saudzīgs vingrinājumu komplekss un stresa mazinātājs. Ir vairāki jogas veidi, taču katra pamatā ir pozas jeb āsanas, kas sinhronizējas ar vienotu elpas ritmu.

Kāpēc radusies pilates joga?

Šī nodarbība radusies, apvienojot labākos un iedarbīgākos elementus no pilatēm un jogas, lai nodrošinātu efektīvāko Tavam ķermenim. Pilates muskuļu treniņš un jogas ķermeņa spēcināšana, apvienojumā ar meditācijas un elpošanas vingrinājumiem, spēj Tev nodarbību laikā dot maksimālāko efektu.

Kādi procesi tiek izjusti pēc nodarbības ķermenī un prātā?

1. Samazinās stresa klātbūtne. Izklausās mazliet klišejiski, tomēr pierādīts, ka lielākā daļa mūsdienu cilvēku izjūt stresu savā ikdienā. Tas var būt kā satraukums, raizes, kas pārvēršas nervozitātē un pat neiecietībā. Pilates jogas nodarbībā Tev nav laika raizēties, uztraukties, kustība radīs koncentrēšanos un sava ķermeņa apzināšanos. Līdz ar to stress lēnām mazina savu ietekmi.

2. Mazinās depresijas simptomi. Šajā punktā neieslīgsim detaļās, jo ir dažādi depresijas veidi, kas atšķiras pēc savas intensitātes, tāpēc smagākās saslimšanās noteikti jāvēršanas pie ārsta. Taču, piemēram, ziemas depresijas laikā, kad ķermenis ir sailgojies pēc siltuma un saules, pilates joga ar savu izaicinājumu un tajā pašā laikā atbrīvojošo, nomierinošo efektu, var mazināt depresijas simptomus un iedvesmot iekšējām pārmaiņām.

3. Ķermenis kļūst elastīgāks, tiek uzlabots līdzsvars, nostiprinās stāja. Regulāras pilates jogas nodarbības rosina ķermeni pārmaiņām, iedvesmo un palīdz sasniegt savus mērķus. Iespējams, Tavs mērķis var būt kāds no šiem elementiem. Sper pirmo soli!

4. Nostiprinās muskuļu spēks. Spēcīgi muskuļi uztur veselu visu organismu, līdz ar to palielānas darbaspējas, izturība un samazinās traumas. Jā, šī nodarbība būs noderīga ar spēkavīriem! :)

5. Stabilizējas asinspiediens. Tikai mieru - varētu būt nodarbības sauklis. Kustība rada mieru. Miers mūs stabilizē. Līdz ar to stabilizējas arī asinspiediens. Atgādinājums, ka nodarbībā ir jāklausās savā ķermenī, tas vienmēr pasaka priekšā kas ir nepieciešams, lai labi justos.

6. Rehabilitācijas procesā tiešī šī nodarbība būs kā radīta. Pilates jau vēsturiski veidotas tieši šim mērķim, savukārt joga relaksēs katru šūniņu. Nenokar galvu, ja esi šobrīd rehabilitācijas procesā - atjauno enerģiju, saudzīgi stiprini muskuļus, atslēdzies no ikdienas.

7. Tik svarīgais gaiss. Elpošanas vingrinājumi uzlabos un attīstīs elpošanas sistēmas un muskuļu funkcijas, kā arī palīdzēs uzabot koncentrēšanās prasmes.

Kam ir piemērota pilates joga?

Visiem! Gan tiem, kas vēlas uzsākt jogas praksi vai regulārus treniņus, gan tiem, kas jūtas nedaudz iesīsktējuši vai šobrīd ir atlabšanas procesā.

Atceries, ka regulāri nodarbību apmeklējumi sniegs Tavam ķermenim un prātam visvairāk. Pētot pilates vēsturi atklājas, ka Joseph Pilates teicis - 10 nodarbībās Tu jutīsi atšķirību, 20 nodarbībās Tu vēljoprojām jutīsi atšķirību, 30 nodarbībās Tev būs jauns ķermenis.

P.S. Labo Sajūtu Laboratorijā pilates joga notiek otrdienās un ceturtdienās plkst. 9.00, piektdienās plkst. 12.00 un sestdienās plkst. 9.00.

Lai mierpilni un gaiši,

Beatrise ❤