Kāpēc Yin joga ir domāta tieši Tev?

18.08.2016

Labo Sajūtu Laboratorija četras reizes nedēļā piedāvā apmeklēt yin jogu. Savukārt rudenī šo top nodarbību būs iespējams apgūt padziļināti īpaši izstrādātā Teacher Training programmā, iesācēju latiņu pabīdot jau posmiņu (vai vairākus) augstāk. Apkopoju praksē pārbaudītus faktus, kāpēc šis jogas veids var kļūt par tavu mīļāko nodarbi.

  1. Tavs ķermenis spēj vairāk, kā tu domā

Yin joga nostiprinoši iedarbojas uz dziļajiem saistaudiem, kas atrodas starp muskuļiem, un kurus daudzas fiziskās aktivitātes vienkārši nesasniedz, kā arī fasciju jeb saistaudu kopumu visā ķermenī. Nodarbībās ar stiepšanos un pozu „izturēšanu” (katra āsana tiek izpildīta 3-5 minūtes) palīdzību tiek rūdītas locītavas, tādējādi ar katru vingrinājumu veikšanas reizi paplašinot ķermeņa lokanības iespējas. Līdzās tam tiek regulēta ķermeņa enerģijas plūsma – palielinās izturība, samazinās traumu riski, atjaunojas spēki pēc pārciestām locītavu slimībām.

  1. Atjaunojas ticība saviem spēkiem

Yin joga palīdz atvērties, nomierina nervu sistēmu un sniedz iespēju ķermenim pilnībā atslābināties. Tā stiprina un bagātina iekšējo pasauli, atbrīvo no bailēm, attīsta iecietību pret sevi. Praktizēt Yin ir kā pateikties sev par to, ka esi tāds viens un neatkārtojams. Lai sāktu nodarboties ar jogu, nav nepieciešamas kādas īpašas ķermeņa pazīmes vai kvalitātes, vēl jo vairāk – tā ir kā radīta tiem, kam trūkst pārliecības par savu ķermeni, jo maigā un iejūtīgā veidā palīdz iemīlēt sevi.

  1. Ir atrasts, iespējams, labākais līdzeklis cīņai ar stresu

Ārkārtīgi ātrajā laikmetā izbēgt no stresa liekas teju neiespējami. Kaut labi zinām, ka „sabiezinām krāsas” un varam atrast laiku, kad atpūtināt savu prātu. Svarīgi ir būt godīgam pret sevi, jo nereti sevis šaustīšana par atkal nokavēto tik ļoti grib iezagties pat tajās reizēs, kas atvēlētas jogai. Yin ir pa spēkam ar to cīnīties! Ilgstoši atrodoties vienā, ne tajā ērtākajā pozā, prāts varēs uzelpot no vakardienas neizdarītajiem un šodien ASAP veicamajiem darbiem.

  1. Izveidojas harmoniskas attiecības ar iekšējo pasauli

Saikne ar sajūtām un emocijām Yin veidojas daudz ciešāka, nekā jogas praksēs, kur āsanu pāreja norit straujāk. Tas savukārt nozīmē dziļāku ielūkošanos iekšējā pasaulē. Domu skrējiens kļūst rāmāks, bet ķermenis – atraisīts. Yin attīsta mūsu māku dzīvot šajā mirklī, iemāca priecāties un piekļūt savai patiesajai būtībai.

  1. Vairojas izturība un pretestība negatīvajam

Kad viss apkārt jūk un brūk, Yin palīdz saņemties, lai stātos pretī grūtībām. Brīžos, kad gribas padoties, Yin māca saglabāt mieru un ar katru izdarīto elpas vilcienu kļūt izturīgākām. Turot pozu ilgāku laiku, mēs nogurstam un šo nogurumu vēl vairāk pastiprina trīcēt sākušais ķermenis, kam ne tā ērtākā poza ir īsts pārbaudījums. Galvenais – atbrīvoties, tas palīdzēs noturēt pozu līdz galam.

  1. Joga visiem, kas jau sen vēlas apgūt meditāciju

Cilvēki bieži dzirdami sakot, ka laiks skrien, nodarbojoties ar Yin, ir sajūta, ka pēkšņi laiks sācis ritēt lēnāk! Šis jogas veids mudina meditēt, pareizi elpot un raudzīties uz visu mierīgāk. Ceļš uz šīm prasmēm nav viegls, jo jārēķinās ar koncentrēšanās grūtībām, kas piemeklē gan ķermeni, gan prātu. Tāpēc jo nozīmīgāks ir pasniedzēja ieguldījums. Labo Sajūtu Laboratorijas lieliskās Yin jogas pasniedzējas Daina Liepiņa, Līva Jasmane un Vineta Klotiņa ar praktiskiem ieteikumiem un cilvēcisku uzmundrinājumu palīdzēs apgūt šo meditatīvo un garīgo pieredzi.

  1. Yin palīdz atbrīvoties no iekšējiem dēmoniem

Pozas varbūt sākumā nemaz neliekas tik sarežģītas, bet to izpildīšana sagādā tik lielu izaicinājumu fiziski un emocionāli, jo viss piedzīvotais saglabājas mūsos. Atmiņas, uztraukumi un spriedze uzkrājas mūsu ķermeņa šūnās un audos. Ar Yin pozu palīdzību izdodas piekļūt šīm dziļi sevī noslēptajām emocijām, tāpēc nav jābrīnās, ka to izpildīšana var radīt visdažādākās reakcijas – dusmas, vilšanās, asaras... un sniegt tik ilgi meklēto atbrīvošanos no iekšējiem rēgiem.

  1. Jogot var visur, kur vien esi

Yin ir īpaši pateicīgs jogas veids, lai jogotu arī ārpus Labo Sajūtu Laboratorijas telpām. Iespējams iztikt pat bez uzticamā sabiedrotā jogas paklājiņa – viss, kas nepieciešams, ir spilvens vai kāds cits atbalsts. Tam obligāti nav jābūt jogas blokam, derēs arī pārlocīts dvielis. Pieej savai jogas praksei radoši! Lielāko daļu Yin pozu var veikt sēžot pie galda, skatoties iecienītāko seriālu, lasot grāmatu vai guļot gultā.